زعفران ارگانیک چیست؟ از کجا بخرم؟

خیلی از فروشنده‌های زعفران زمانی که می‌خواهند مزیت‌های محصول خود را بیان کنند، می‌گویند که زعفران ارگانیک است. اما سوال اینجا است که منظور از زعفران ارگانیک چیست? کیفیت آن چه تفاوتی با دیگر زعفران‌ها دارد؟ در این مقاله از نوژن می‌خواهیم بگوییم که زعفران ارگانیک به چه زعفرانی گفته می‌شود و فرایند تولید آن چگونه است؟

زعفران ارگانیک چیست

زعفران ارگانیک چیست؟

زمانی که صحبت از زعفران ارگانیک می‌کنیم، منظور ما زعفرانی است که در کشت آن از هیچ سم یا کود شیمیایی استفاده نشده است؛ در نتیجه محصول کاملا سالم و خالص است. علاوه بر این، محل کشت زعفران هم باید در جایی قرار بگیرد که به دور از مزارع صنعتی است تا مطمئن شویم که هیچ ماده شیمیایی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در کشت زعفران استفاده نشده است. برای مثال به جای استفاده کود شیمیایی از کود‌های گیاهی، کمپوست و آفت کش‌های بیولوژیک استفاده می‌شود. علاوه بر مرحله کشت، در زمان برداشت و بسته بندی هم باید کل فرایند به صورت سنتی انجام شود و هیچ ماده نگهدارنده ای به اضافه نشود.

کاربرد‌ زعفران ارگانیک چیست؟

برای افرادی که نسبت به مواد شیمیایی و مصنوعی حساسیت دارند، استفاده از زعفران ارگانیک در غذا‌های خانگی بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا مانع از ایجاد حساسیت در آن‌ها شده و سلامت افراد را حفظ می‌کند. از سوی دیگر زمانی که بخواهیم از کاربرد‌های دارویی زعفران استفاده کنیم، باید زعفران ارگانیک بخریم؛ زیرا عدم وجود مواد شیمیایی در این زعفران‌ها، خواص آن‌ها را دوچندان خواهد کرد. همچنین افرادی هم به دنبال جلوگیری از آلودگی خاک و آب هستند و می‌خواهند محصولی صادراتی و ارزشمند داشته باشند، به سراغ کشت زعفران به صورت ارگانیک می‌روند.

مهمترین ویژگی‌ زعفران ارگانیک

مهمترین ویژگی‌ های زعفران ارگانیک

  • دارای درصد خلوص ۱۰۰ درصدی
  • قابل استفاده در شرکت‌های داروسازی داخلی و خارجی
  • دارای مرغوبیت بالا
  • کاملا اصل
  • دارای قیمت بالاتر در مقایسه با زعفران غیرارگانیک

تفاوت زعفران اصل و ارگانیک چیست؟

متاسفانه امروزه به دلیل گران شدن زعفران، خیلی از افراد کلاهبردار اقدام به فروش رشته‌های تقلبی می‌کنند. به این معنا که رشته‌های باریکی را با استفاده از رنگ‌های مصنوعی قرمز کرده یا اینکه تفاله‌های زعفران را در بسته بندی‌های زیبا به فروش می‌رسانند. بنابراین منظور از زعفران اصل، رشته‌هایی است که به صورت مستقیم از گل‌ها برداشت شده باشند و از رنگ یا مواد مصنوعی برای تولید آن‌ها استفاده نشود. زعفران اصل می‌تواند به دو صورت ارگانیک و غیر ارگانیک تولید شود؛ بنابراین اصل بودن زعفران لزوما به معنای ارگانیک بودن آن نیست. اما زعفران ارگانیک، بدون شک اصل است و شما می‌توانید آن را با خیال راحت خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت زعفران اصل با ما در نوژن تماس بگیرید.

نحوه تولید زعفران ارگانیک

 

حال که دانستیم زعفران ارگانیک چیست؟ باید توضیح دهیم که چگونه تولید می‌شود. نکته اول اینجا است که خاک و آب مورد استفاده در کشت زعفران‌ها باید در آزمایشگاه‌های معتبر تست شوند که آلوده به مواد شیمیایی نباشند؛ بنابراین مزارع باید در جایی قرار بگیرند که از محیط‌های صنعتی دور بوده و حداقل ۵ سال از مواد شیمیایی در آن استفاده نشده باشد.نحوه تولید زعفران ارگانیک

همچنین پیازی هم که برای کشت زعفران ارگانیک استفاده می‌شود، باید به صورت ارگانیک پرورش پیدا کرده باشد تا بتوان از سالم بودن محصول اطمینان حاصل کرد. در صورتی هم که از کود حیوانی استفاده می‌کنید؛ باید مطمئن شوید که این حیوانات از علف‌های ارگانیک تغذیه کرده اند و از این طریق، مواد مضر وارد زعفران‌ها نخواهد شد.

نحوه تشخیص زعفران ارگانیک

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که روش خاصی برای تشخیص زعفران ارگانیک وجود ندارد و تنها راه این است که شما از یک فروشگاه مطمئن خریداری کنید. هرچند بسیاری از تولیدکنندگان باید مواد تشکیل دهنده هر بسته بندی را بر روی آن بنویسند؛ اما معمولا قدرت این شعار تبلیغاتی را از دست نخواهند داد و حتی ممکن است آن را بر روی بسته بندی خود درج کنند. ما در زعفران نوژن به عنوان تولیدکننده و عرضه کننده مستقیم انواع زعفران فعالیت داریم؛ در نتیجه می‌توانیم به شما تضمین دهیم که کلیه محصولات ارگانیک هستند و در مزارع کاملا طبیعی کشت و برداشت شده اند.

سخن پایانی

در این مقاله توضیح دادیم که زعفران ارگانیک چیست؟ چگونه تولید می‌شود؟ همچنین تفاوت‌های آن با زعفران اصل را بیان کرده و درباره نحوه تشخیص آن توضیحاتی را ارائه دادیم. شما باید زعفران را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از ارگانیک بودن آن مطمئن شوید. به طور معمول فروشنده‌هایی که خود تولیدکننده زعفران صادراتی باشند، می‌توانند در مورد ارگانیک بودن این محصولات به شما اطمینان دهند.

آیا در ایران زعفران ارگانیک تولید می‌شود؟

بله. در حال حاضر حدود ۲ درصد از زعفران‌های ارگانیک موجود در بازار جهانی، متعلق به مزارع ایران است.

کشت زعفران ارگانیک چه مزایایی دارد؟

امروزه بیشتر کشور‌های خارجی و شرکت‌های داروسازی به دنبال خرید زعفران ارگانیک هستند و وارد شدن به این حوزه، می‌تواند به افزایش درآمد شما کمک کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)
مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت درخواست سفارش عمده

برای مشاوره با شماره 73 76 376 0913 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست