صادرات زعفران به چین و ترکیه

صادرات زعفران به چین یا ترکیه یکی از زمینه‌های پرسود برای افرادی است که می‌خواهند از این طلای سرخ کسب درآمد کنند. با این حال ابهامات زیادی در این مسیر وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به حداقل سرمایه برای صادرات زعفران یا مراحل انجام این کار اشاره کرد. حتی برای برخی از افراد ممکن است این سوال به وجود آید که آیا صادرات زعفران ممنوع است یا نه؟ در این مقاله از  زعفران نوژن می‌خواهیم به این سوالات پاسخ داده و همه مراحل صادرات زعفران به چین و ترکیه را بیان کنیم.

صادرات زعفران به چین و ترکیه چگونه انجام می‌شود

صادرات زعفران چگونه انجام می‌شود؟

به طور کلی دو روش برای صادرات زعفران وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صادرات زعفران چگونه انجام می شود؟

  • صادرات زعفران به صورت فله

در این شیوه از صادرات زعفران، رشته‌ها به صورت بسته‌های نیم یا یک کیلویی خریداری شده و به صورت فله، برای خارج از کشور ارسال می‌شوند. این زعفران‌ها توسط کارخانه‌های خارجی بسته بندی شده و مجددا به بازار‌های داخلی یا بازار دیگر کشور‌ها برمی‌گردند. به طور معمول سود ناشی از صادر کردن زعفران به صورت فله کمتر است.

  • صادرات زعفران بسته بندی

بیشتر برند‌های مطرح ایرانی و تولیدکنندگان داخلی زعفران، تمایل به انجام صادرات به صورت بسته بندی دارند. به این معنا که رشته‌های زعفران را در بسته‌های یک گرمی‌ تا یک مثقالی بسته بندی کرده و با برند‌های ایرانی، در بازار‌های جهانی صادر می‌کنند. حتی برخی از برند‌ها، بسته‌های کادویی را در جعبه‌های صنایع دستی قرار می‌دهند تا یک محصول صادراتی زیبا و ارزشمند داشته باشند.

انواع زعفران مناسب صادرات

زمانی که صحبت از صادرات زعفران به چین یا ترکیه می‌کنیم، باید رشته‌هایی را انتخاب نماییم که کیفیت بالایی داشته باشند. در حال حاضر انواع زعفران صادراتی ایران عبارتند از:

انواع زعفران مناسب صادرات

  • زعفران سوپر نگین

زعفران سوپرنگین از بهترین زعفران‌های تولیدشده در ایران است که رشته‌های درشت و قدرت رنگ دهی فوق العاده زیادی دارد. به همین دلیل به عنوان یکی از کالا‌های ارزشمند صادراتی شناخته می‌شود و بسته به کیفیت در دو دسته سوپرنگین صادراتی و سوپرنگین سوپرصادراتی طبقه بندی شده است. شما می‌توانید برای خرید زعفران سوپرنگین به صورت عمده یا جزئی به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

  • زعفران نگین

زعفران نگین صادراتی شباهت زیادی به زعفران‌های سوپرنگین دارد؛ اما از لحاظ کیفی در سطح پایینتری است و به همین دلیل با قیمت کمتری خرید و فروش می‌شود. زعفران‌های نگین صادراتی هم قدرت رنگ دهی خوبی دارند و عطر آن‌ها فوق العاده است؛ شما می‌توانید این زعفران‌ها را در جعبه‌های کادویی یا به صورت فله و بسته بندی شده، به کشور‌های چین و ترکیه صادر کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به مقاله “زعفران نگین چیست؟ انواع، مشخصات و کاربرد ها” مراجعه فرمایید.

  • زعفران سر گل صادراتی

یکی دیگر از انواع زعفران‌های صادراتی ایران، زعفران سرگل صادراتی است که رشته‌های یکنواخت و بدون فرخوردگی دارد. همچنین عطر، رنگ و طعم فوق العاده ای را به غذا می‌بخشد که آن را به یک محصول پرطرفدار صادراتی تبدیل کرده است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت امروز زعفران سرگل با ما در نوژن تماس بگیرید.

مراحل صادرات زعفران

برای اینکه بتوانید در زمینه صادرات زعفران موفق شوید، باید به خوبی با مراحل آن آشنا باشید. مهمترین مراحل در صادرات انواع زعفران عبارتند از:

مراحل صادرات زعفران

۱- تعیین استراتژی

در این مرحله از صادرات زعفران باید مشخص کنید که چه نوع زعفرانی را می‌خواهید صادر کنید و برنامه‌تان برای تامین این زعفران‌ها چیست؟ همچنین نوع بسته بندی را مشخص کرده و درباره بازار‌های هدف مطالعه کنید.

۲- تعیین بازار هدف

در مرحله بعدی باید تشخیص دهید که بهترین کشور برای صادرات زعفران کجاست؟ معمولا چین و ترکیه به دلیل روابط سیاسی خوبی که با ایران دارند، مقصد مناسبی به شمار می‌روند.

۳- شناخت بازار

پس از تعیین بازار هدف باید به مطالعه آن بپردازید و ببینید که چه نوع زعفرانی برای ورود به آن مناسب است. همچنین فهرستی از مشتریان بالقوه خود تهیه کنید تا بتوانید برای برقراری ارتباط با آن‌ها برنامه ریزی نمایید.

۴- دریافت مجوز‌های لازم

در مرحله بعدی از صادرات زعفران باید مجوز‌های لازم را از سازمان‌های مربوطه دریافت کنید تا مشکلی برای ادامه فرایند پیش نیاید.

۵- تامین زعفران و بسته بندی مناسب

حال باید به سراغ تامین زعفران بروید و بسته به پیش بینی‌هایی که از بازار کرده اید، امکانات اولیه را فراهم کنید.

۶- قیمت گذاری محصولات

در این مرحله باید بازار صادرات زعفران را به خوبی مطالعه کرده و با در نظر گرفتن هزینه‌های لازم برای این کار، بهترین قیمت را برای محصول خود پیشنهاد دهید.

۷- ارتباط با مشتریان و دریافت سفارش

در این مرحله باید بازاریابی و جذب مشتری را شروع کرده و سفارش‌ها را دریافت کنید. به این ترتیب می‌توانید وارد بازار شده و فرایند صادرات را استارت بزنید.

تعرفه زعفران صادراتی چقدر است؟

به طور معمول تعرفه و نرخ پایه انواع زعفران صادراتی، توسط اتاق بازرگانی یا وزارت صمت تعیین می‌شود. اما شما باید برای ارائه بهترین قیمت، موارد زیادی را در نظر بگیرید که عبارتند از:

  • ارزش واقعی زعفران بر اساس نوع آن
  • هزینه مربوط به بیمه مرسوله‌ها
  • هزینه‌های بسته بندی و چاپ برند
  • انتخاب بهترین شیوه انتقال و هزینه‌های حمل و نقل
  • هزینه‌های گمرک
  • هزینه‌های دریافت کارت یا علامت بازرگانی
  • هزینه‌های افتتاح حساب ارزی
  • هزینه‌های بازاریابی
  • مطالعه قیمت‌های ارائه شده توسط شرکت‌های رقیب

با در نظر گرفتن همه این موارد، می‌توانید قیمت خوبی را برای صادرات زعفران در نظر گرفته و در این بازار سود کنید. در این زمینه توصیه می‌شود که حتما با مشاور‌های بازرگانی و وکلای صادرات صحبت کنید تا از لحاظ قانونی هم به مشکلی برنخورید.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات جامعی را درباره صادرات زعفران به چین و ترکیه در اختیار شما قرار دادیم و گفتیم که چه مجوز‌هایی برای این کار لازم هستند. ما در گروه نوژن به عنوان تولیدکننده و فروشنده انواع زعفران باکیفیت صادراتی فعالیت داریم. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت عمده زعفران بسته بندی یا تامین زعفران صادراتی خود در انواع مختلف، با ما تماس بگیرید.

آیا صادرات زعفران ممنوع است؟

خیر. در صورتی که نوع زعفران و بازار هدف را به درستی انتخاب کرده و مجوز‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید، صادرات زعفران مشکلی نخواهد داشت.

بهترین کشور برای صادرات زعفران کدام است؟

برای انتخاب بهترین کشور برای صادرات زعفران، باید مسافت، بازار، مشتریان بالقوه و هزینه‌ها را موردبررسی قرار دهید. برای مثال ترکیه به دلیل داشتن توریست‌های زیاد، برای صادرات زعفران بسته بندی مناسب است. اما چین به خاطر داشتن کارخانه‌های زیاد، بیشتر طالب خرید زعفران عمده صادراتی است.

مجوز‌های لازم برای صادرات زعفران چیست؟

برای صادرات زعفران باید مدارکی مانند کارت بازرگانی، مجوز وزارت بهداشت، گواهی استاندارد، مجوز وزارت کشاورزی، مجوز وزارت صمت، اظ‌هارنامه مالیاتی و مجوز صادرات را دریافت کرده و محصول خود را در گمرک ثبت کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت درخواست سفارش عمده

برای مشاوره با شماره 73 76 376 0913 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست