فواید زعفران برای لاغری

این روزها به دلیل اهمیت تناسب اندام و لاغری، اغلب افراد به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند وزن خود را در محدوده ایده آل نگه داشته و از افزایش آن جلوگیری کنند. همچنین افرادی که درگیر اضافه وزن هستند، معمولا از روش‌های متنوعی برای لاغری و کاهش وزن استفاده می‌کنند. در ادامه با نوژن همراه باشید تا به صورت کامل به بررسی فواید زعفران برای لاغری بپردازیم.

فواید زعفران برای لاغری

اثر گذاری زعفران بر روی روند لاغری

زعفران نشاط آور بوده و می‌تواند بر روی خلق و خوی افراد اثر بگذارد. این حالت با ترشح هورمون سروتونین در بدن انجام می‌شود. اگر این هورمون در بدن کم باشد، افراد درگیر اشتهای کاذب شده و به دنبال روشی خواهند بود که بتوانند با غذا خوردن روحیه خود را در وضعیت بهتری قرار دهند. بدیهی است که این حالت در طولانی‌مدت، افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت.

اثر گذاری زعفران بر روی روند لاغری

از این رو تاثیر مصرف زعفران در جلوگیری از اشتهای کاذب، می‌تواند کمک بسیاری به کاهش وزن شما بکند. با مصرف زعفران می‌توانید هورمون سروتونین را در مغز خود افزایش داده و به دنبال آن اثرات پرخوری عصبی یا همان اشتهای کاذب را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، تنها ۲۰ دقیقه بوییدن زعفران هم می‌تواند بر روی مقدار این هورمون در مغز اثر گذاشته و باعث افزایش آن شود. از این رو اگر به دنبال روش‌هایی در راستای استفاده از فواید زعفران برای لاغری هستید، لازم نیست که صرفا به خوردن این گیاه بپردازید.

نحوه استفاده از زعفران برای لاغری

حال که با فواید زعفران برای کاهش وزن و لاغری آشنا شدیم، لازم است تا درباره نحوه مصرف این گیاه جادویی هم اطلاعات بیشتری به دست آوریم. در این بخش به معرفی چند روش کاربردی که به شما کمک می‌کنند از فواید زعفران برای لاغری بهره‌مند شوید، می‌پردازیم.

ترکیب زعفران با تخم شربتی

اگر به دنبال اثرگذاری مطلوب زعفران برای کاهش وزن هستید، می‌توانید آن را با تخم شربتی ترکیب و استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید شربت زعفران تهیه کرده و سپس آن را با تخم شربتی مخلوط نمایید. تخم شربتی به تنهایی می‌تواند اشتهای شما را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد؛ بدیهی است که ترکیب این دو با یکدیگر اثری دوچندان خواهد داشت. توصیه می‌کنیم از شیرین‌کننده‌ها برای این ترکیب استفاده نکنید؛ چراکه فواید زعفران برای لاغری را کاهش خواهد داد. شما می‌توانید این شربت را همراه با کمی گلاب یا هل میل کنید. ترکیب زعفران و تخم شربتی را می‌توانید قبل از هر وعده غذایی با هدف کاهش میزان اشتها میل کنید. بهترین زمان خوردن این ترکیب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی است.

نحوه استفاده از زعفران برای لاغری

ترکیب زعفران و شیر

یکی دیگر از ترکیب‌هایی که با زعفران ساخته شده و اثرگذاری فوق‌العاده‌ای در کاهش وزن دارد، زعفران و شیر است. برای تهیه این ترکیب در ابتدا باید زعفران را به خوبی ساییده و با مقداری هل ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست‌آمده را به شیر گرم اضافه کرده و منتظر بمانید تا رنگ آن تغییر کند. ترکیب زعفران و شیر به عنوان یک میان وعده فوق‌العاده کاربردی بوده و از اشتهای کاذب شما تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

سخن پایانی

امروزه روش‌های متعددی برای لاغری و کاهش وزن ارائه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها عوارض و فواید مخصوص به خود را دارند. استفاده از زعفران یکی از بهترین و کم‌خطرترین روش‌ها محسوب می‌شود؛ در بخش‌های قبلی به صورت کامل به بررسی فواید زعفران برای لاغری پرداختیم. همچنین ترکیباتی را معرفی کردیم که با مصرف آنها قبل از وعده غذایی، می‌توانید اشتهای خود را کاهش دهید. ما در نوژن در زمینه تولید و فروش انواع زعفران فعالیت داشته و این محصولات را به صورت عمده و جزئی به بازار عرضه می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت زعفران بسته بندی و خرید زعفران به صورت گرمی یا مثقالی با ما تماس بگیرید.

آبا با استفاده از زعفران می‌توان به کنترل اشتها پرداخت؟

زعفران می‌تواند اشتهای کاذب شما یا اصطلاحا پرخوری عصبی را تا حد زیادی از بین ببرد و از این طریق در کنترل اشتها کمک‌کننده باشد.

آیا مصرف زعفران برای لاغری، عوارضی دارد؟

به صورت کلی مصرف زعفران عوارضی به دنبال نخواهد داشت؛ اما نباید افراط کنید. مصرف بیش از اندازه زعفران می‌تواند بر روی عملکرد کلیه‌ها اثر گذاشته و یا باعث سقط‌جنین در زنان باردار شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)
مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت درخواست سفارش عمده

برای مشاوره با شماره 73 76 376 0913 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست