علت نامگذاری زعفران دخترپیچ

یکی از انواع زعفران که به دلیل ظاهر زیبا و قیمت مناسب موردتوجه قرار می‌گیرد، زعفران دخترپیچ است. این زعفران با عناوین دیگری مانند رشته کامل یا دسته هم شناسایی می‌شود. در ادامه با نوژن همراه باشید تا بیشتر با این محصول و علت نامگذاری آن به عنوان زعفران دخترپیچ آشنا شویم.

دلیل نامگذاری زعفران دخترپیچ

معرفی زعفران دخترپیچ

زعفران دخترپیچ یا دسته در واقع از دو بخش اصلی کلاله و خامه تشکیل شده است. بخش کلاله قرمز رنگ بوده و شامل رشته‌های زعفران می‌شود و بخش خامه سفید رنگ و شامل قسمت انتهایی رشته زعفران است. بعد از برداشتن زعفران، مرحله پاک کردن و بسته‌بندی آن‌ها باید انجام شود. در این مرحله خواست و سفارش شما کشاورز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و پاک کردن زعفران هم بر همین اساس انجام می‌شود.

در صورتی که از کشاورز، زعفران را همراه با ریشه بخواهید، هر دو قسمت کلاله و خامه در آن وجود داشته و در نهایت زعفران بسته‌بندی‌شده با عنوان دخترپیچ شناخته می‌شود. این نوع از زعفران فرخوردگی بیشتری نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار دارد؛ همچنین به دلیل وجود بخش‌های سفید و زردرنگ، رنگ دهی آن هم در سطح پایین‌تری است. بر این اساس می‌توانیم نتیجه بگیریم که میزان عطر، طعم و قیمت نهایی این محصول هم به مراتب کمتر از مدل‌های مرغوب‌تر است. برای اطلاع از قیمت زعفران دخترپیچ بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

اجزای مختلف زعفران دخترپیچ

اجزای مختلف زعفران دخترپیچ

این زعفران‌ها رشته‌های کاملی هستند که شامل ساقه قرمز رنگ و در نهایت ریشه سفیدرنگ می‌شوند. زعفران دخترپیچ از سه بخش اصلی ساخته شده است. بخش اول قسمت سفیدرنگ آن بوده که به عنوان ریشه زعفران شناخته می‌شود. قسمت بعدی بخش زرد رنگ بوده که در واقع حدفاصل بین ریشه و ساقه زعفران است. بالاترین بخش این محصول که قرمز بوده و خاصیت به مراتب بیشتر و رنگ دهی بالاتری دارد، قسمت ساقه یا همان کلاله زعفران است.

خواص زعفران دخترپیچ

بسیاری از متخصصان بر این باورند که به دلیل وجود یک رشته کامل در این زعفران، تمام خواص مربوط به بخش‌های مختلف این گیاه در دخترپیچ وجود داشته و پرخاصیت‌ترین نوع زعفران است. از آنجایی که این محصول قیمت کمتری دارد، می‌تواند انتخاب مناسبی برای استفاده روزانه و خانوادگی باشد. به دلیل ظاهر خاص و منحصر به فرد این زعفران، احتمال تقلب در آن به مراتب کمتر از سایر مدل‌ها بوده و شما با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانید از این محصولات خریداری کنید.

تاریخچه زعفران دخترپیچ

برای اینکه بتوانیم اطلاعات کاملی درباره علت نامگذاری زعفران دخترپیچ به دست آوریم، باید به بررسی تاریخچه این مدل بپردازیم. قبل از اینکه فرایند کاشت و برداشت زعفران صنعتی شود، این کار توسط بومیان و کشاورزان انجام می‌شد؛ بدون اینکه هیچ‌گونه ماشین‌آلاتی در این زمینه دخالت داشته باشد.

تاریخچه زعفران دخترپیچ

دسته‌بندی رشته‌های زعفران دخترپیچ، همواره بر عهده دختران و یا در برخی مواقع زنان خانواده بوده است. در طول انجام کار، دختران موظف بودند تا رشته‌ها را به هم بپیچند و دسته‌های زعفران دخترپیچ را به زیبایی بسته‌بندی کنند. همین موضوع باعث شد تا به مرور زمان این نوع از زعفران با عنوان زعفران دخترپیچ شناخته شود.

علت دیگر نامگذاری زعفران دخترپیچ

بعد از اینکه رشته‌های زعفران از گلبرگ‌ها جدا و کاملا خشک شدند، آن‌ها را به صورت یک سویه یا دو سویه بر روی یکدیگر می‌چینند. بعد از قرار گرفتن خامه‌ها و کلاله‌ها بر روی یکدیگر، دختران یک نخ به دور آن‌ها می‌پیچند تا دسته زعفران کامل و آماده شود. در این حالت شاهد تصویر دختری خواهیم بوده که دامنی قرمز رنگ پوشیده و آن را در باد رها کرده است. از این رو این حالت ظاهری زعفران دخترپیچ را می‌توانیم یکی دیگر از دلایل نامگذاری زعفران دخترپیچ بدانیم.

نام های دیگر زعفران دخترپیچ

همان‌طور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، این مدل از زعفران یک رشته کامل را شامل می‌شود. از این رو یکی دیگر از نام‌های این زعفران، رشته کامل بوده که در تجارت و بازار مورداستفاده قرار می‌گیرد. همین طور به دلیل خواص بالا و متعدد این محصول، در برخی از مواقع به عنوان مادر زعفران‌ها هم شناخته می‌شود. نام دیگر زعفران دخترپیچ، زعفران دسته است که به دلیل دسته دسته قرار گرفتن رشته‌ها در بسته‌بندی شهرت دارد.

سخن پایانی

زعفران دخترپیچ یکی از مدل‌های زعفران بوده که به سبک و روش خاصی بسته‌بندی می‌شود. در این مدل شما علاوه بر بخش‌های قرمز رنگ، شاهد قسمت‌های زرد رنگ و سفید ریشه هم هستید. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به تاریخچه و علت نامگذاری زعفران دخترپیچ پرداختیم و نام‌های دیگر این محصول را هم بررسی کردیم. نوژن به عنوان تولیدکننده و فروشنده انواع زعفران به صورت جزئی و عمده فعالیت دارد. برای اطلاع از قیمت زعفران امروز می‌توانید با ما تماس بگیرید.

زعفران دخترپیچ، چه نام‌های دیگری دارد؟

این زعفران به‌عنوان زعفران رشته کامل، دسته یا مادر زعفران‌ها هم شناخته می‌شود.

آیا امکان تقلب در بسته‌بندی و فروش زعفران دخترپیچ یا دسته وجود دارد؟

به دلیل ساختار متفاوت و منحصر به فرد این محصول، احتمال وجود هرگونه تقلب در آن، به‌مراتب کمتر از مدل‌های دیگر زعفران است.

4.5/5 - (2 امتیاز)
مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت درخواست سفارش عمده

برای مشاوره با شماره 73 76 376 0913 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست