بهترین زمان خرید زعفران

زمانی که برای خرید زعفران اقدام کنید، متوجه می‌شوید که محصول امسال و سال گذشته، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. طبیعتا شما از محصول قدیمی نمی‌توانید انتظار تازگی و طراوت محصول جدید امسال را داشته باشید. اگر به دنبال خرید زعفران باکیفیت و تازه هستید، باید بدانید که بهترین زمان برای خرید زعفران چه زمانی است و چگونه می‌توان آن را تشخیص داد؟ به همین دلیل در این مقاله از نوژن می‌خواهیم بهترین زمان خرید زعفران را به شما معرفی کنیم و بگوییم که پگونه می‌توانید آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید.

بهترین زمان خرید زعفران

فصل برداشتن زعفران

به صورت کلی زعفران هر سال در زمان مشخصی برداشت شده و به بازار روانه می‌شود. اواخر آبان ماه تا اوایل دی ماه، زمان اصلی برداشت زعفران است. در خراسان که مهد زعفران مرغوب است، عمده محصول معمولا در ماه آذر برداشت می‌شود؛ از این رو اگر در این فصل به این استان سفر کنید، می‌توانید در شهرهای گناباد، قائنات و … شاهد برداشت زعفران باشید. بنابراین می‌توانید همان موقع به طور مستقیم خرید خود را از تولیدکنندگان انجام داده و یک زعفران مرغوب داشته باشید. برای اطلاع از قیمت عمده زعفران امروز و خرید مستقیم از تولیدکننده بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

نحوه تشخیص بهترین زمان خرید زعفران

امروزه به دلیل توانایی نگهداری مرغوب از محصول، در اغلب مواقع در طول سال شما می‌توانید به زعفران باکیفیت دسترسی داشته باشید. در صورتی که قصد خرید زعفران امسالی و تازه را دارید، توصیه می‌کنیم بعد از اینکه محصول کشت شده وارد بازار شد، خرید خود را انجام دهید. در این حالت مقدار زیادی زعفران به بازار عرضه شده و به همین دلیل قیمت محصولات در سطح مناسبی قرار می‌گیرد. بر این اساس می‌توانیم اوایل زمستان را بهترین زمان خرید زعفران بدانیم.

نحوه تشخیص بهترین زمان خرید زعفران

هرچه از زمان برداشت محصول فاصله بگیریم و به فصل برداشت بعدی نزدیک شویم، به دلیل کمتر شدن میزان زعفران موجود در بازار، احتمال افزایش قیمت وجود دارد که باید در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید. بر این اساس می‌توانیم ادعا کنیم که در انتهای تابستان و اوایل پاییز، بهتر است اقدام به خرید زعفران به صورت عمده نکنید. البته ما در نوژن امکان خرید زعفران بسته بندی را در تمام طول سال با بهترین قیمت برای شما فراهم کرده‌ایم؛ بسته بندی‌های زعفران نوژن به گونه‌ای هستند که کیفیت این محصولات را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند و همواره تازگی آنها را حفظ می‌کنند.

مزایا و معایب خرید زعفران تازه

همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم خرید زعفران تازه و محصول سال جدید، تمایل بسیاری از افراد است. لازم به ذکر است که خرید این مدل محصول مزایا و معایبی به دنبال دارد که باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید.

مزایای خرید زعفران تازه کشت شده

از اصلی‌ترین مزایای خرید و انتخاب زعفران تازه، می‌توانیم به عطر و بوی بهتر آن اشاره کنیم. این زعفران که به تازگی کشت شده، معمولا رایحه بهتر و فوق‌العاده مطبوعی دارد. از این رو استفاده از این محصول در طبخ غذاهای مختلف، می‌تواند در طعم و بوی غذا اثرگذار باشد. رنگ زعفران تازه کشت‌شده نیز قرمز و روشن است؛ از این رو می‌توانیم این موضوع را یکی دیگر از مزایای خرید زعفران تازه بدانیم.

مزایا و معایب خرید زعفران تازه کشت شده

معایب خرید زعفران تازه

یکی از مهم‌ترین معایبی که خرید زعفران تازه نسبت به زعفران سال قبل دارد، میزان رطوبت موجود در آن است. از آنجایی که معمولا زعفران در حجم بسیار کم خرید و فروش می‌شود، کمترین میزان رطوبت هم می‌تواند در وزن نهایی محصول اثرگذار باشد. بر این اساس در برخی از مواقع خرید زعفران تازه صرفه اقتصادی نداشته و توصیه می‌شود به سراغ نمونه‌های قدیمی بروید.

زعفران سال قبل بهتر است یا تازه؟

یکی از سوالاتی که معمولا برای افراد پیش می‌آید این است که به دنبال خرید زعفران تازه باشیم یا زعفران سال قبل را انتخاب کنیم؟ همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، خرید و انتخاب زعفران تازه کشت شده، مزایا و معایب متفاوتی دارد. در واقع به هیچ عنوان نمی‌توانیم زعفران را نسبت به تاریخ کشت آن از نظر کیفیت و مرغوبیت دسته‌بندی کنیم؛ چراکه معیار درستی محسوب نمی‌شود.

در برخی از مواقع ممکن است زعفران سال گذشته، نسبت به محصول سال جدید کیفیت بالاتری داشته باشد. در واقع به دلیل وجود شرایط نگهداری مطلوب و بهینه، می‌توان زعفران را بدون افت کیفیت، نگهداری کرد. از این رو لازم است بر اساس معیارهای تشخیص زعفران، اقدام به شناسایی زعفران مرغوب بکنید.

سخن پایانی

فصل برداشت زعفران در اصل آذر ماه است؛ از این رو شما می‌توانید بعد از وارد شدن زعفران جدید به بازار، اقدام به خرید محصول تازه و باکیفیت بکنید. در بخش‌های قبلی به‌صورت کامل به بررسی بهترین زمان خرید زعفران پرداختیم تا بر این اساس بتوانید اقدام به خرید انواع مختلف زعفران بکنید. ما در نوژن انواع مختلف زعفران بسته بندی و عمده را با شرایط نگهداری مطلوب ارائه می‌دهیم تا هر زمان که اقدام به خرید زعفران کردید، تازگی و عطر و طعم آن به طور کامل حفظ شود.

زعفران در چه ماهی از سال برداشت می‌شود؟

زعفران تازه در آذر ماه هر سال برداشت شده و به‌صورت انبوه به بازار فروش عرضه می‌شود.

زعفران تازه کشت شده چه ویژگی‌هایی دارد؟

زعفرانی که به تازگی برداشت شده باشد معمولا عطر و بو بیشتر و رنگ قرمزتری دارد. این زعفران ممکن است حاوی رطوبت باشد که می‌تواند در وزن نهایی محصول اثر بگذارد.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت درخواست سفارش عمده

برای مشاوره با شماره 73 76 376 0913 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست