زعفران سرگل بهتر است یا نگین؟

باید بدانید کیفیت زعفران می‌تواند در استفاده نهایی، میزان رنگ دهی و همچنین طعم غذایی که پخته‌ایم، اثرگذار باشد و نوع زعفران، مهمترین عامل در تعیین کیفیت آن است. از این رو در این مقاله از نوژن به بررسی تفاوت زعفران سرگل و نگین می‌پردازیم که معمولا با هم اشتباه گرفته می‌شوند و در بسیاری از موارد، به جای هم به فروش می‌رسند.

تفاوت زعفران سرگل و نگین

زعفران سرگل چیست؟

اگر به ظاهر زعفران توجه داشته باشید، متوجه کلاله‌هایی در قسمت بالایی آن خواهید شد. قسمت انتهای این کلاله‌ها که قرمزرنگ هستند، به عنوان زعفران سرگل شناخته می‌شوند. برای اطلاع از قیمت زعفران سرگل امروز بر روی لینک درج شده کنید. برای اینکه بتوانید در زمان خرید، زعفران سرگل را شناسایی کنید، می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

زعفران سرگل چیست؟

  • زعفران سرگل به صورت کامل قرمز رنگ بوده و هیچ اثری از قسمت‌های سفید رنگ در آن دیده نمی‌شود.
  • رنگ زعفران سرگل شفاف و روشن است.
  • کلاله این زعفران به صورت کامل از یکدیگر جداست.
  • رشته‌های این زعفران به نسبت ضخیم‌تر است.
  • این نوع از زعفران به هیچ عنوان چسبیده و درهم‌تنیده نیست.

زعفران نگین و ویژگی‌های آن

تولید و بسته‌بندی زعفران نگین تا حدی سخت‌تر و پرهزینه‌تر از مدل‌های دیگر است. این زعفران این روزها بیشتر کاربرد صادراتی داشته و در موارد خاص مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاع از قیمت هر مثقال زعفران نگین بر روی لینک درج شده کلیک کنید. برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های زعفران نگین به شرح زیر هستند.

زعفران نگین و ویژگی‌های آن

  • کلاله‌های این زعفران حجیم و درشت هستند
  • این نوع از زعفران خوش‌رنگ و ظاهری کاملا یک دست دارد
  • کلاله‌های زعفران کاملا صاف و بدون فر خوردگی و شکستگی هستند
  • قدرت رنگ دهی این محصولات فوق‌العاده بوده و می‌تواند اثرگذاری جذابی در غذاهای مختلف داشته باشد.
  • در کلاله‌های این زعفران هیچ بخش سفیدی وجود ندارد.
  • کلاله‌های این محصولات به صورت مرتب و جدا از یکدیگر هستند.

تفاوت زعفران سرگل و نگین

به صورت کلی هر دو نوع زعفران سرگل و نگین، در دسته مرغوب‌ترین مدل‌ها هستند که شامل بخش‌های عالی گیاه زعفران می‌شوند؛ اما در میان آن‌ها هم تفاوت‌هایی وجود دارد که عبارتند از:

تفاوت زعفران سرگل و نگین

تفاوت کیفیت زعفران سرگل و نگین

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌هایی که در میان این دو نوع زعفران وجود دارد، در میزان کیفیت و مرغوبیت آن‌هاست. بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، می‌توانیم نتیجه بگیریم که زعفران نگین به مراتب باکیفیت‌تر از زعفران سرگل است. میزان رنگ دهی، عطر، طعم و کیفیت کلاله‌های این زعفران بیشتر بوده و به همین دلیل برای صادرات مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اندازه کلاله ها

دیگر تفاوت زعفران سرگل و نگین، مربوط به طول و اندازه کلاله‌های آن‌هاست. همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، کلاله‌های زعفران نگین کاملا سالم و بدون شکستگی هستند و معمولا طول بیشتری نسبت به زعفران سرگل دارند. کلاله‌های زعفران سرگل اغلب دارای شکستگی بوده و یکدست نیستند.

میزان رنگ دهی

اگر در زمان خرید زعفران دچار تردید و سردرگمی شدید، می‌توانید از طریق بررسی میزان رنگ دهی محصول، متوجه کیفیت و نوع زعفران شوید. رنگ دهی زعفران نگین در مقایسه با سرگل بیشتر است؛ به این صورت که حتی در آب سرد هم رنک خود را پس می‌دهد و حالت شفاف‌تری دارد.

زعفران سرگل بخریم یا نگین؟

حال که با تفاوت‌هایی این محصولات آشنا شدیم، باید بدانیم که کدام یک از آن‌ها برای خرید، انتخاب بهتری محسوب می‌شود. زعفران نگین باکیفیت‌تر و مرغوب‌تر بوده و رنگ دهی بیشتری دارد، اما زعفران سرگل به دلیل قیمت مناسب‌تر، این روزها محبوبیت بیشتری در میان عامه مردم داشته و میزان فروش بالاتری دارد. نکته‌ای که در زمان خرید زعفران سرگل باید در نظر داشته باشید، احتمال بالای تقلب در آن‌هاست. به دلیل وجود شکستگی در کلاله‌های زعفران، احتمال وجود تقلب به شکل‌های مختلف، در این زعفران به مراتب بیشتر از زعفران نگین است.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل به تفاوت زعفران سرگل و نگین پرداختیم تا شما با آگاهی بیشتری در این زمینه بتوانید اقدام به انتخاب کنید. در نهایت با توجه به این تفاوت‌ها، باید انتخاب کنید زعفران سرگل بهتر است یا نگین و خرید خود را بر اساس کاربردی که در نظر دارید انجام دهید. ما در نوژن در زمینه تولید و فروش انواع زعفران فعالیت داشته و این محصولات را در بسته بندی‌های گرمی، مثقالی یا کیلویی به شما عرضه می‌کنیم.

کدام نوع زعفران برای صادرات مناسب است؟

زعفران نگین با کلاله‌های سالم و بدون شکستگی، بهترین گزینه برای صادرات محسوب می‌شود.

آیا در زعفران سرگل، قیمت‌های سفیدرنگ وجود دارند؟

کلاله‌های زعفران سرگل قرمزرنگ بوده و به هیچ‌عنوان نباید بخش‌های سفیدرنگ در آن وجود داشته باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)
مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت درخواست سفارش عمده

برای مشاوره با شماره 73 76 376 0913 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست