زعفران پوشال چیست؟ بررسی انواع و ویژگی ها

زعفران پوشال از بهترین أنواع زعفران با قیمت مناسب است که نسبت به انواع دیگر تیره‌تر بوده و طعم و عطر خاصی دارد. قیمت زعفران پوشال در مقایسه با دیگر انواع، کمتر است؛ زیرا معمولا رشته‌های شکسته‌ای در آن مشاهده شده و دارای فرخوردگی است. در این مقاله از نوژن می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که زعفران پوشال چیست و چه خواصی دارد؟

بررسی مشخصات زعفران پوشال

علت نامگذاری زعفران پوشال

نام زعفران پوشال از زبان فارسی گرفته شده و از دو کلمه پوش، به معنی برگ یا پوست و ال، به معنی رنگی که زردیش کم و قدری به سرخی مایل شود، تشکیل می‌شود. به همین دلیل است که در رشته‌های این نوع زعفران می‌توان قدری زردی را مشاهده کرد. زعفران پوشال عمدتا به دلیل طعم متعادل، رنگ قرمز متمایل به نارنجی و عطر لطیف آن در میان خریداران محبوبیت پیدا کرده است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت زعفران پوشال امروز با ما در نوژن تماس بگیرید.

انواع زعفران پوشال

زعفران پوشال به دو نوع کلی معمولی و قلم‌دار تقسیم ‌می‌شود؛ این دسته بندی بر اساس شکل ظاهری آن انجام شده است. به عنوان مثال زعفرانی که کلاله صاف و ضخیمی‌دارد، بدون فرخوردگی است و قسمت ریشه یا خامه آن کم‌‌تر در انتهای هر رشته وجود دارد، به نام زعفران پوشال قلم‌دار شناخته می‌شود. همچنین زعفرانی که فرخورده است، خامه بیش‌‌‌تری دارد و کلاله‌ی آن معمولی است، زعفران پوشال معمولی ‌نام دارد.

خواص زعفران پوشال چیست؟

زعفران پوشال ایرانی غنی از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین‌های A، C، E و K است و مقدار زیادی آهن، روی، منگنز، مس، منیزیم و پتاسیم در خود دارد. علاوه بر این، حاوی ماد‌‌ه‌ای به نام کروسین است که با خواص ضد التهابی خود ‌می‌تواند به کاهش علائم مرتبط با شرایطی مانند آرتریت یا سایر بیماری‌های التهابی کمک کند.

خواص زعفران پوشال چیست؟

سطوح بالای فیبر رژیمی ‌موجود در این ادویه، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی تبدیل ‌می‌کند که به دنبال افزایش مصرف روزانه فیبر خود بدون احساس سیری بیش از حد هستند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف منظم زعفران پوشال می‌تواند به افزایش هوشیاری ذهنی و بهبود عملکرد مغز کمک کند. به همین دلیل این نوع زعفران می‌تواند برای سالمندان یا دانش آموزان مفید بوده و به افزایش تمرکز آنها کمک کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان ‌می‌دهند که مصرف روزانه زعفران پوشال می‌تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان، از جمله سرطان سینه را کاهش دهد.

بررسی کاربرد‌های زعفران پوشال

رنگ تند زعفران پوشال، آن را برای افزودن رنگ‌های زنده به غذا اید‌‌ه‌آل ‌می‌کند؛ علاوه بر این، وقتی به غذاهای برنجی یا بریانی اضافه ‌می‌شود، رنگ طلایی به آن‌ها ‌می‌دهد که هم چشم نواز و هم خوشمزه است!

کاربرد‌های زعفران پوشال

زعفران پوشال ایرانی، به دلیل رنگ قرمز تیره‌ای که دارد در کاربردهای رنگرزی منسوجات نیز مفید بوده است. زعفران پوشال برای مدت طولانی توسط بسیاری از فرهنگ‌ها در سراسر جهان، به دلیل فواید خاصی مانند کمک به هضم غذا یا کمک به کاهش التهاب مورد توجه است. برای اطلاع از قیمت زعفران امروز در انواع مختلف می‌توانید با نوژن تماس بگیرید.

مشخصات زعفران پوشال

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید هنگام نگاه کردن به زعفران پوشال ایرانی به آن توجه کرد، رنگ قرمز متمایل به نارنجی و عطر لطیف آن است. ترکیب این دو عنصر به شما اطمینان ‌می‌دهد که محصولی با کیفیت بالا را خریداری ‌می‌کنید! گام بعدی در شناسایی زعفران پوشال، بررسی بافت آن است. باید رشته‎ها تا حد زیادی صاف بوده و به راحتی در دست پودر شوند. دقت کنید که اگر تکه‌های بیش از حد بزرگی در ترکیب رشته‌ها وجود داشته باشند، به احتمال زیاد چیزی که در دست می‌گیرید، زعفران پوشال واقعی نیست.

سخن پایانی

زعفران پوشال ایرانی یک ادویه قابل توجه است که برای کاربردهای آشپزی و دارویی فواید بی‌شماری دارد. مشخصات غذایی غنی آن، زعفران پوشال را به انتخابی عالی برای هر کسی که سعی در حفظ یک سبک زندگی سالم دارد تبدیل ‌می‌کند. شما می‌توانید انواع زعفران پوشال را با کیفیت بالا به صورت گرمی، مثقالی و عمده از ما خریداری کنید.

قیمت زعفران پوشال چقدر است؟

قیمت زعفران پوشال در مقایسه با نمونه‌هایی مانند سرگل یا نگین کمتر است؛ زیرا از نظر کیفی در سطح پایین‌تری نسبت به آنها قرار می‌گیرد. بنابراین یک انتخاب اقتصادی برای مصرف روزانه خواهد بود.

چگونه می‌توان زعفران پوشال اصل را تشخیص داد؟

معمولا بررسی تیره بودن رنگ، ترد بودن رشته‌ها و وجود قدری زردی در انتهای رشته، راهی برای تشخیص زعفران اصل است. اما توصیه می‌شود حتما زعفران‌ها را از جای مطمئن خریداری کنید تا دچار این مشکل نشوید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت درخواست سفارش عمده

برای مشاوره با شماره 73 76 376 0913 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست