صادرات زعفران به دبی

زعفران یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ادویه‌ها در جهان است که تجارت آن به کشورهای مختلف می‌تواند سود بالایی برای صاحبان آن به همراه داشته باشد. کشور ما یکی از تولیدکننده‌های زعفران در دنیا شناخته می‌شود که سالانه مقداری از زعفران تولیدی خود را به دیگر کشورها از جمله دبی صادر می‌کند؛ اما صادرات زعفران با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است و افراد زیادی در این بازار به رقابت می‌پردازند. اگر می‌خواهید در زمینه صادرات زعفران به دبی فعالیت کنید باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه این مطلب از نوژن به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

راه های صادرات زعفران به دبی

دلایل صادرات زعفران به دبی

در کشور ما، بیشتر از ۲۰۰ تن زعفران در سال تولید می‌شود؛ این حجم بالای تولید باعث شده تا بخشی از آن برای صادرات به کشورهای دیگر که شرایط تولید زعفران را ندارند، اختصاص داده شود. زعفران، محصولی است که علاوه بر مصرف خوراکی، به عنوان یک داروی گیاهی نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این قیمت بالای زعفران و سود بالای تجارت آن باعث شده تا به عنوان کالایی مناسب برای صادرات به دیگر کشورها باشد. دبی یکی از کشورهایی است که صادرات زعفران به آن می‌تواند سود بالایی داشته باشد؛ چراکه این کشور در کنار مصرف‌کننده بودن، خود به عنوان واسطه‌ای برای صادرات زعفران به دیگر کشورها فعالیت می‌کند.

بهترین راه برای صادرات زعفران به دبی

در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که اصلا چرا صادرات زعفران به دبی مورد توجه تاجران قرار دارد؟ از مهم‌ترین دلایل صادرات طلای سرخ به دبی، ریسک پایین و سود بالای آن است. تجارت زعفران برای صادرکنندگان با چالش‌های بسیاری روبه‌روست که به دلیل سود مطمئن حاصل از این تجارت مورد توجه تاجران قرار گرفته است. برای آن که بتوان چالش‌های صادرات زعفران به دبی را مدیریت کرد، راهکارهای بسیاری وجود دارد که صادرکنندگان با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانند سود خوبی را به دست آورند که برخی از آنها عبارتند از:

بهترین راه برای صادرات زعفران به دبی

  • پیدا کردن شناخت کافی از بازار جهانی زعفران
  • انتخاب مناطقی با بازار مصرف کنندگان بزرگ
  • انتخاب مناطقی کم رقابت در تحارت زعفران
  • یافتن مناطقی با فرهنگ غذایی مشابه

چگونگی صادرات زعفران به دبی

برای موفقیت در زمینه صادرات زعفران به دبی باید مراحل زیر را بپیمایید:

اولین مرحله: انتخاب بهترین زعفران

در کشور ما کشت زعفران در مناطق بسیاری انجام می‌شود، اما به این معنا نیست که زعفران کشت شده در این مناطق کیفیت یکسانی داشته باشند. شما در صادرات زعفران به دبی باید به کیفیت محصول به عنوان یک فاکتور اساسی نگاه بیندازید؛ زیرا در این راه با رقبای زیادی روبه‌رو خواهید بود.

انتخاب بهترین زعفران اولین مرحله صادرات زعفران به دبی

اگر به دنبال بقا و حفظ جایگاه خود در این تجارت هستید، لازم است تا میان کیفیت و قیمت زعفران صادرشده تعادل برقرار کنید. بهترین گزینه برای صادرات زعفران به دبی، خرید زعفران سوپر نگین است که در بالاترین سطح کیفی قرار دارد.

دومین مرحله: خلاقیت و نحوه بسته بندی

باید در بسته‌بندی محصولات خود نهایت خلاقیت را به خرج دهید تا به نحوی خود را از دیگران متمایز کنید. از طرفی بسته‌بندی یکی از راه‌های تبلیغات برای برند شما خواهد بود.

خلاقیت و نحوه بسته بندی زعفران از مراحل صادرات زعفران به دبی

شما با انتخاب یک بسته‌بندی اصولی و متناسب با سلیقه مشتریان خود می‌توانید برای خود هویت بسازید. اگر به دنبال یک زعفران بسته بندی شده خوب برای شروع تجارت خود هستید، می‌توانید به خرید زعفران بسته بندی در نوژن بپردازید.

سومین مرحله: دریافت مجوز

از آن جهت که زعفران در گروه مواد غذایی قرار دارد، برای صادرات آن قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع شده است. شما به‌عنوان صادرکننده باید بتوانید گواهی بهداشت و استاندارد را در قدم اول دریافت کنید.

دریافت مجوز از مراحل صادرات زعفران به دبی

برای دریافت این گواهی باید به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مراجعه کرده و کارت بازرگانی داشته باشید. همچنین باید نسبت به قوانین گمرک و وزارت صنعت و معدن در رابطه با صادرات آگاه باشید.

چهارمین مرحله: صادرات

بعد از آن که مراحل مربوط به گمرک و کارت بازرگانی را پشت سر گذاشتید، باید برای صادرات کالا و فروش آن در کشور مقصد اقدام کنید. برای آن که بتوانید فروش موفقی داشته باشید، باید نسبت به اصول مربوط به قیمت‌گذاری آگاه باشید.

صادرات از مراحل ارسال زعفران به دبی

شما می‌توانید قیمت‌گذاری‌های رقبای خود را بررسی کرده و از طریق تحلیل اصولی بازار به‌عنوان یکی از صادرکننده‌های موفق به فعالیت بپردازید.

قیمت زعفران در دبی در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴ هر کیلوگرم زعفران در امارات متحده عربی، قیمتی بین ۴۲.۰۸ تا ۹۳.۶ دلار آمریکا دارد؛ یعنی بر اساس قیمت درهم، هر کیلوگرم زعفران، قیمتی برابر با ۱۵۴.۶ درهم دارد. در شهرهای دبی و ابوظبی، میانگین قیمت هر تن زعفران برابر با ۴۲ هزار و ۸۱ دلار آمریکاست؛ بنابراین برای فروش عمده، قیمت ۴۲ دلار و ۸ سنت را در نظر می‌گیرند و فروش خرده بهترین زعفران با قیمت ۹۳ دلار به ازای هر کیلو انجام می‌گیرد. البته احتمال دارد که در برخی موارد، قیمت زعفران از بازه‌ای که ذکر شد، کم‌تر یا بیشتر باشد. برای اطلاع از قیمت زعفران امروز بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

صادرکنندگان زعفران به دبی

یکی از راه‌های موفقیت برای صادرات زعفران به دبی این است که رقیبان خود را بشناسید. در صورتی که با بزرگ‌ترین صادرکنندگان زعفران به دبی آشنا شوید، می‌توانید بازار فروش را به درستی مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. از مهم‌ترین کشورهای صادرکننده زعفران در جهان می‌توان به اسپانیا، افغانستان، یونان، ایتالیا، هند، چین و مراکش اشاره کرد. بیشترین سهم صادرات زعفران به دبی به کشورهای اسپانیا و افغانستان تعلق دارد و رتبه دوم مربوط به اروپاست.

صادرکنندگان زعفران به دبی

البته ایران خود به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان زعفران در جهان شناخته می‌شود و رقیبی برای دیگر کشورهای صادرکننده خواهد بود؛ بنابراین شما می‌توانید با نام کشورمان، در این بازار سهم به سزایی داشته باشید. شما با رعایت قوانین مربوط به صادرات زعفران، باید خلاقیت ایجاد کنید و مشتریان بیشتری را به سمت خودتان بکشانید. برای کسب اطلاعات درباره صادرات زعفران به چین و ترکیه هم بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از نوژن درباره قوانین و مزایای صادرات زعفران به دبی صحبت کرده و قیمت تقریبی این طلای سرخ در بازارهای امارات را بررسی کردیم. شما می‌توانید برای خرید بهترین نوع زعفران و شروع فرایند صادرات با ما در نوژن تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید.

مهم ترین فاکتور برای صادرات زعفران به دبی چیست؟

کیفیت زعفران مهم‌ترین فاکتور خواهد بود و باید به دنبال راهی برای برقراری تعادل میان قیمت و کیفیت محصول باشید.

مراحل صادرات زعفران به دبی چیست؟

انتخاب بهترین زعفران، بسته‌بندی و خلاقیت، دریافت مجوز و صادرات از اصلی‌ترین مراحل صادرات زعفران به دبی هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت درخواست سفارش عمده

برای مشاوره با شماره 73 76 376 0913 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست