مزایا و معایب دمنوش زعفران برای قاعدگی

زعفران به عنوان گران‌ترین ادویه که خواص پزشکی مختلفی نیز به همراه دارد، امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از موقعیت‌های استفاده از زعفران، در دوران قاعدگی است. بسیاری از افراد بر این باورند که مزایای زعفران برای قاعدگی بسیار متعدد هستند؛ اما بعضی هم این عقیده را دارند که مصرف زعفران می‌تواند بر روی قاعدگی تاثیر منفی بگذارد و خونریزی را بیشتر کند. برای اینکه آگاهی کاملی در این راستا داشته باشید، لازم است تا اطلاعات خود را درباره تاثیر زعفران بر سیکل قاعدگی ارتقا دهید. در ادامه با زعفران نوژن همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

مزایا و معایب دمنوش زعفران برای قاعدگی

مزایای زعفران برای قاعدگی

در ابتدای امر لازم است تا چند نمونه از اصلی‌ترین مزایای استفاده از زعفران در دوران پریودی را مورد بررسی قرار دهیم. از اصلی‌ترین مزایای استفاده از زعفران در این دوره باید به موارد زیر اشاره کنیم.

۱- بهبود سندروم پیش از قاعدگی

می‌دانیم که درصد بسیاری از خانم‌ها در دوران پیش از قاعدگی خود دچار تغییرات هورمونی مختلفی می‌شوند. این تغییرات معمولا اختلالات خلقی و رفتاری را به دنبال داشته و باعث می‌شوند که فرد با نوسانات روحی بیشتری درگیر شود. یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از زعفران در این دوران، مربوط به کاهش این دسته از اختلالات و تغییرات است.

بهبود سندروم پیش از قاعدگی از مزایای زعفران برای قاعدگی

زعفران نشاط آور بوده و می‌تواند به صورت کاملا مستقیم بر روی خلق و خوی افراد اثر بگذارد. بر این اساس شما با مصرف دمنوش زعفران یا روش‌های مختلف، از این خاصیت گیاه نهایت استفاده را ببرید. امروزه مکمل‌های مختلفی بر پایه زعفران ساخته می‌شوند که خواص مشابهی دارند. در صورت نیاز به تهیه دمنوش با زعفران اصل، می‌توانید اقدام به خرید آنلاین زعفران عمده از نوژن با بهترین قیمت کنید.

۲- افزایش آهن در زمان قاعدگی با مصرف زعفران

اغلب بانوان در دوران پریودی به دلیل از دست دادن خون زیاد، با مشکلاتی از قبیل کمبود آهن و کم‌خونی درگیر می‌شوند. از این رو یکی دیگر از مزایای زعفران برای قاعدگی را می‌توانیم جبران این کمبود آهن بدانیم. زعفران یکی از منابع آهن بوده و استفاده از آن می‌تواند تا حد زیادی کمک‌کننده باشد.

۳- جلوگیری از افزایش بیش از حد اشتها در دوران قاعدگی

یکی دیگر از نمودهای تغییرات هورمونی در این بازه زمانی، افزایش اشتها است. در این دوره معمولا تمایل به خوردن غذاهای مختلف در فرد بسیار افزایش پیدا کرده و تا حدی از کنترل خارج می‌شود. زعفران با خاصیت کنترل اشتها، می‌تواند احساس سیری را تا حد زیادی در دوران قاعدگی افزایش داده و از خوردن میان وعده‌های پرکالری مختلف، جلوگیری کند.

جلوگیری از افزایش بیش از حد اشتها از مزایای زعفران برای قاعدگی

همچنین اختلالات گوارشی مختلف در دوران پریود از جمله یبوست، نفخ و … نیز با استفاده از زعفران برطرف خواهند شد. زعفران متابولیسم بدن را افزایش داده و کمک می‌کند تا فرایند مربوط به هضم و جذب مواد غذایی بهتر انجام شود.

۴- پاکسازی رحم با مصرف زعفران

دیگر مزایای زعفران برای قاعدگی را می‌توانیم پاکسازی قاعدگی بدانیم. بسیاری از بانوان سیکل پریود منظمی نداشته و دیواره رحم آن‌ها ضخیم می‌شود. این عارضه ممکن است مشکلات مختلفی را به دنبال داشته باشد. با مصرف زعفران به صورت منظم می‌توان رحم را به بهترین نحو ممکن پاکسازی کرد تا دچار ضخامت بیش از حد یا گوشت اضافه نشود.

۵- تاثیر زعفران در تسکین درد دوران قاعدگی

یکی از دیگر فواید زعفران در زمان قاعدگی که شما می‌توانید از آن بهره‌مند شوید، مربوط به تسکین درد است. در دوران پریودی، ماهیچه‌های رحم منقبض شده و درد زیادی را به فرد منتقل می‌کنند. زعفران می‌تواند این گرفتگی‌ها را کاهش داده و باعث آرامش ماهیچه‌ها شود.

تسکین درد از مزایای زعفران برای قاعدگی

با استفاده از دمنوش زعفران می‌توانید جریان اکسیژن را در این ناحیه افزایش داده و از این طریق به تسکین درد بپردازید. با بررسی‌های انجام‌شده می‌توانیم ادعا کنیم زعفران حاوی خواص ضد التهاب و ضد اسپاسم بوده و می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای داروهای شیمیایی موجود باشد.

همچنین بخوانید: خواص زعفران برای زنان

معایب زعفران برای قاعدگی

لازم به ذکر است که استفاده از زعفران در کنار مزایای متعدد، معایبی هم به دنبال دارد که باید درباره آن‌ها اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشید. افزایش شدت خونریزی یکی از معایبی است که در این حالت وجود داشته و باید در نظر داشته باشید. به صورت کلی مصرف بیش از حد زعفران به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. برای بهره بردن از مزایای زعفران برای قاعدگی، توصیه می‌کنیم مقدار مشخص و محدودی از آن استفاده کنید. زیاده‌روی در ین حالت ممکن است اثرات دیگری از جمله افت فشار خون، کاهش بیش از حد اشتها و ضعف را نیز به دنبال داشته باشد.

تاثیر زعفران بر سیکل قاعدگی

یکی از بزرگ‌ترین اثرات زعفران که معمولا مورد توجه قرار می‌گیرد؛ مربوط به تنظیم سیکل پریودی است. شما با استفاده از این گیاه می‌توانید انواع اختلالات و بی‌نظمی‌های موجود را به صورت کامل درمان کنید.

تاثیر زعفران بر سیکل قاعدگی

افرادی که سیکل‌های نامنظمی دارند و در طول پریودی معمولا درد زیادی را تحمل می‌کنند، می‌توانند از این گیاه استفاده کرده و در کوتاهترین زمان ممکن این وضعیت را بهبود ببخشند. همچنین بانوانی که موعد پریود آن‌ها عقب افتاده و از روتین خود خارج شده است هم می‌توانند از زعفران استفاده کرده و نظم از دست رفته را به آن بازگردانند.

سخن پایانی

زعفران علاوه بر طعم‌دهنده و چاشنی برای غذاهای مختلف، معمولا برای مصارف دارویی و پزشکی طب سنتی هم مورد استفاده قرار گرفته و خواص متعددی دارد. یکی از کاربردهای اساسی و مهم زعفران، مربوط به قاعدگی در بانوان است. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به بررسی مزایا و مضرات مصرف زعفران در دوران پریودی پرداختیم. شما می‌توانید انواع زعفران را به صورت مستقیم و بدون واسطه از ما در نوژن خریداری کرده و خرید خود را به صورت گرمی، مثقالی یا کیلویی انجام دهید.

مصرف زعفران چه تاثیری بر روی درد ناشی از پریودی دارد؟

مصرف زعفران می‌تواند به صورت مستقیم بر روی ماهیچه‌های رحمی اثر گذاشته، آن‌ها را تسکین داده و از حالت انقباض خارج کند. در این حالت درد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

آیا زعفران می‌تواند از سندروم پیش از قاعدگی جلوگیری کند؟

زعفران نشاط آور بوده و می‌تواند از بروز تغییرات هورمونی و اختلالات خلقی رفتاری پیش از قاعدگی تا حد زیادی جلوگیری کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)
مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت درخواست سفارش عمده

برای مشاوره با شماره 73 76 376 0913 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست