فواید زعفران برای چشم

امروزه به دلیل استفاده زیاد از وسایل الکتریکی، خیلی از افراد چشمان ضعیفی دارند یا مشکلات چشمی پیدا کرده‌اند؛ به همین دلیل باید قبل از مبتلا شدن به این مشکلات، به سراغ خوراکی‌هایی مانند زعفران بروید که قدرت بینایی را تقویت می‌کنند. در این مقاله از نوژن می‌خواهیم به بررسی فواید زعفران برای چشم بپردازیم و مهمترین خواص آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 ۱- خواص زعفران برای بهبود قدرت بینایی

یکی از تحقیقات علمی که در دنیا انجام شده، نشان داده است که مصرف مرتب زعفران می‌تواند بر روی قدرت بینایی اثر بگذارد و ضعف‌های آن را از بین ببرد. در این آزمایش، گروهی از افراد به یک بیماری خاص به نام AMD مبتلا بودند که شایع‌ترین علت کوری در جهان به شمار می‌رود؛ اما پس از مصرف حدودا ۲۰ میلی گرم زعفران در هر روز به مدت ۳ ماه، توانستند قدرت بینایی خود را تا حد زیادی به دست آورند.

۲- جلوگیری از ایجاد لکه زرد شبکیه

جلوگیری از ایجاد لکه زرد شبکیه از فواید زعفران برای چشم

یکی دیگر از اختلالت چشمی که در سنین پیری برای افراد مختلف به وجود می‌آید، لکه زرد شبکیه است. با مصرف مرتب زعفران و استفاده از این ماده غذایی در رژیم خود، می‌توانید از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. زیرا زعفران می‌تواند سلول‌های آسیب دیده را به خوبی ترمیم کرده و از پیشرفت بیماری‌های چشمی جلوگیری نماید. در نتیحه حتی با وجود پیری هم سلول‌های چشم شما دچار آسیب نخواهند شد و این لکه زرد به وجود نخواهد آمد.

۳- خواص زعفران برای تقویت سلول های گیرنده نور

از دیگر خواص زعفران برای چشم می‌توان به تاثیر آن بر روی سلول‌های گیرنده نور اشاره کرد که در نهایت می‌تواند مانع از ابتلا به کور رنگی یا شب کوری شود. زیرا با تقویت این سلول‌ها و جلوگیری از تخریب آنها، التهاب رنگدانه‌ای در شبکیه حذف خواهد شد و عوامل زمینه ساز این بیماری‌ها از بین می‌روند. علاوه بر این، درصد محافظت از چشم در برابر اشعه‌های مضر خورشید یا صفحات دیجیتالی هم افزایش پیدا کرده و روند پیشرفت این بیماری‌ها بسیار کند خواهد شد.

۴- جلوگیری از پیری چشم

پیرچشمی یا پیری چشم یکی از بیماری‌های رایج در دنیای امروز است که با مصرف زعفران تا حد زیادی می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد. بر اساس پژوهشی که در استرالیا انجام شده است، زعفران دارای عناصری است که مانع از کاهش قدرت بینایی می‌شود و می‌تواند عسب‌های چشم را تقویت کند. در نتیجه اگر در سنین جوانی به طور مرتب زعفرن بخورید، در سنین بالاتر کمتر به پیری چشم دچار می‌شوید و سلول‌های چشمتان به خوبی می‌توانند خود را ترمیم کنند.

این صفحه را هم ببینید: قیمت یک مثقال زعفران

۵- کاهش فشار چشم با مصرف زعفران

کاهش فشار چشم از فواید زعفران برای چشم

زعفران به دلیل تاثیری که بر روی گردش خون و بهبود جریان آن دارد، می‌تواند در کاهش فشار چشم هم موثر باشد. به این معنا که خونرسانی در شبکیه و دیگر قسمت‌های چشم را بهبود بخشیده و اکسیژن و مواد مغذی را به همه قسمت‌های بدن می‌رساند. همین موضوع می‌تواند سلول‌های چشم را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری فشار چشم تا حد زیادی جلوگیری کند.

۶- پیشگیری از آب مروارید با مصرف زعفران

از دیگر فواید زعفران برای چشم باید به جلوگیری از ابتلا به آب مروارید اشاره کنیم. آب مروارید معمولا به دلیل ایجاد کدری در عدسی چشم و از دست رفتن شفافیت عنبیه به وجود می‌آید؛ اما زعفران می‌تواند ساختارهای پروتئینی چشم را تقویت کرده و به این ترتیب مانع از ابتلا به آب مروارید شود.

به همین دلیل توصیه می‌شود که حتی قبل از سنین ابتلا به این بیماری، شروع به مصرف منظم زعفران کنید تا از این مشکل به طور کامل در امان باشید.

میزان مصرف زعفران برای جلوگیری از بیماری های چشمی

یکی از سوالات بسیار مهم در زمان بررسی خواص زعفران برای چشم این است که برای استفاده از این خواص، باید به چه میزان زعفران مصرف کنیم؟ معمولا برای افرادی که دچار این بیماری‌ها هستند، یک سری مکمل بر پایه زعفران تجویز شده و مصرف مستقیم زعفران توصیه نمی‌شود. ولی برای پیشگیری از بروز این اتفاق، توصیه می‌شود که به صورت روزانه حدود ۲۰ تا ۵۰ میلی گرم زعفران در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بتوانید از خواص آن بهره ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به بررسی خواص زعفران برای چشم پرداختیم و گفتیم که مصرف چه مقدار زعفران، می‌تواند برای چشم مفید باشد؟ شما می‌توانید برای خرید زعفران تازه و استفاده از خواص آن، با ما در نوژن تماس بگیرید. ما به عنوان تولیدکننده زعفران فعالیت داریم و این محصول را با بهترین قیمت به بازار ارائه می‌دهیم.

چه موقع می‌توان از خواص زعفران برای چشم استفاده کرد؟

در صورتی که به بیماری چشمی مبتلا شده اید یا در سطوح شدید قرار دارید، مصرف زعفران چندان نمی‌تواند کمک کننده باشد؛ این ماده غذایی بیشتر برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها مناسب است.

کدام قسمت های زعفران برای چشم مفید هستند؟

شما می‌توانید از قسمت‌های مختلف زعفران مانند گلبرگ، رشته یا کلاله، برای تقویت بافت‌های پروتئینی و سلول‌های چشمی استفاده کنید.

لطفا امتیاز دهید
مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت درخواست سفارش

برای مشاوره با شماره 73 76 376 0913 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست